Tony Cartalucci: Let MH17 skončil nad Ukrajinou. Cui Bono?

22.07.2014 08:48

PrvniZpravy: V žádném okamžiku ukrajinské krize nemohlo být ukončení letu MH17 malajského Boeingu 777 pro NATO a jeho figurkový režim v Kyjevě příhodnější.

Síly Kyjeva byly na východě Ukrajiny rozmetány, kdy několik jednotek bylo obklíčeno a zničeno. Na západě země narůstal disent, kdy Ukrajinci nejsou ochotni vyrukovat do boje na východě. Pokusy NATO navnadit Rusko ke vstupu na území Ukrajiny a posunout globální mínění proti Moskvě opakovaně selhaly.

Poslední kartou, se kterou USA zahrály, byly další sankce, které téměř okamžitě byly zesměšněny jako neúčinné a sterilní. Dokonce i americké korporátní/finanční zájmy poslední kolo sankcí odsoudily, tvrdily, že jsou svoji povahou „jednostranné“ a tudíž brání americkým podnikům v interakci s Ruskem, zatímco evropští konkurenti mohou volně volné místo zaplnit. Účinná americká politika konfrontace, zadržování a podkopávání Ruska by si vyžadovala multilaterální sankce, s téměř univerzální podporou – ale impuls pro takové rozsáhlé sankce neexistoval – až doteď.

Americká FAA prohlásila ukrajinský vzdušný prostor za zakázanou zónu před 3 měsíci

Vskutku, hvězdná konstelace pro NATO. Zatímco americká Federální správa letového provozu (FAA) prohlásila ukrajinský vzdušný prostor za zakázanou zónu pro všechna letadla pod svojí jurisdikcí, zdá se, že ostatní aerolinky nadále létaly nad tím, co bylo již několik měsíců válečnou zónou. Atlantic ve zprávě s názvem „FAA oznamuje, že zakazuje civilní lety nad Ukrajinou“ jasně uvádí:

Věděly letecké úřady, že jde o nebezpečnou oblast? Ano, zcela jistě. Téměř před třemi měsíci v sekci „zvláštní pravidla“ na své stránce umístila americká Federální správa letového provozu příkaz zakazující americkým pilotům, aerolinkám, charterovým přepravcům a všem ostatním, spadajícím pod jurisdikci FAA, přelety nad částmi Ukrajiny.

Bojovníci používají přenosné protiletadlové systémy, které nemohou dosáhnout 33,000 stop

Již měsíce sestřelovali bojovníci na východní Ukrajině ukrajinské vojenské vrtulníky, válečná letadla a dokonce i vojenské dopravní letadlo – kdy používají různé formy přenosných ručních protivzdušných raket – které všechny jsou nezpůsobilé sestřelit malajský 777, který letěl přibližně ve výšce 33,000 stop – značně nad účinným dostřelem přenosných protivzdušných systémů.

Systém uváděný jako zodpovědný za sestřelení letu MH17 byl vyspělý radarem řízený protiletadlový systém Buk, na nákladním podvozku. New York Daily News v článku s názvem„Letadlo malajských aerolinií zřejmě sestřeleno na Ukrajině, poblíž ruské hranice“ uvedly:

Anton Gerašenko, poradce ukrajinského ministra vnitra, na Facebooku uvedl, že letadlo letělo ve výšce 33,000 stop, když bylo zasaženo raketou odpálenou ze systému Buk, jak uvedl Interfax, ukrajinská zpravodajská agentura.

Není jasné, jestli bojovníci na východě Ukrajiny obdrželi systémy Buk – a pokud ano, je nejasné, jestli jsou schopni je udržovat a provozovat. Pokud by nějaké systémy Buk měli, bylo by jich pár. Kyjev tvrdí, že tyto systémy byly dodány Ruskem – kdy evidentně popírá, že by jeho vlastní systémy byly postrádány. Bohužel, dokonce i kdyby Rusko bojovníky na východní Ukrajině vyzbrojovalo, nebylo by to systémy Buk, které by byly vysledovatelné přímo k Moskvě hned po prvním použití, bez ohledu na to, na co by vystřelily.
Cui Bono?

Nejsilnější kartou Ruska byla doposud jeho zdrženlivost a neschopnost NATO zavléct ho do chaosu, který začalo samo NATO tím, že podporovalo ozbrojené neonacisty během „euromajdanu“ na přelomu roku 2013-2014. Rusko by zcela jistě tuto kartu nezahodilo tím, že by předalo zbraňové systémy bojovníkům, kteří již úspěšně sestřelili ukrajinský vojenský letoun přenosnými raketami.

Rusko a bojovníci operující na východní Ukrajině neměli sestřelením civilního letadla co získat, ale mohli vše ztratit – tudíž je třeba ukazovat prstem jiným směrem – na NATO a jeho loutkový režim v Kyjevě. To, že sestřelené letadlo je další malajský Boeing 777 – druhý v tomto roce, který byl ztracen za mimořádných okolností – získalo jako zázrakem maximální pozornost propagandistů na celém Západě. Ti mají naprostou a nerušenou pozornost světa, před kterým svalují vinu na Rusko a proti-kyjevské bojovníky na východní Ukrajině.

Impulz nezbytný ke sjednocení Evropy a dalších spojenců Západu pod NATO a USA a k další přímé intervenci na Ukrajině, kde nyní Západ uvízl, je nyní obsahem všech titulků na celém světě. Pokud sundání MH17 nebylo tragickou chybnou identifikací, pak je odpovědí na první otázku jakéhokoliv vyšetřování cui bono – či komu to prospělo – hlasité „NATO“.
 

(Flight MH17 Down Over Ukraine vyšel 17. července 2014 na ICH. Zvědavec.org)